پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 181716
ترکيه نبايد به ايراني ديگر تبديل شود
تاریخ انتشار : 1394/03/18 17:15:51
نمایش : 1402
رئيس سابق رژيم‌صهيونيستي ضمن اعلام خرسندي از نتيجه ضعيف حزب عدالت و توسعه در ترکيه، گفت: نبايد اجازه داد ترکيه به ايراني ديگر بدل شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، شيمون پرز رئيس سابق رژيم‌صهيونيستي روز دوشنبه به نتايج انتخابات پارلماني ترکيه واکنش نشان داد و گفت از ناکامي حزب عدالت و توسعه در حفظ اکثريت خرسند است.

به نوشته روزنامه صهيونيستي «جروزالم‌پست»، پرز که در نشست ساليانه کنفرانس هرتزليا صحبت مي‌کرد، گفت: «از آنچه در ترکيه رخ داد خوشحالم. (رجب طيب) اردوغان مي‌خواست ترکيه را به ايران تبديل کند. خاورميانه براي دو ايران جا ندارد.»

وي همچنين گفت اينکه حزب حاکم به دليل ناتواني در کسب اکثريت حالا مجبور است به ائتلاف با مخالفان تن دهد، «رويه‌اي مثبت براي اسرائيل و خاورميانه است.»

پرز در اين نشست از توافق احتمالي هسته‌اي با ايران نيز استقبال کرد، اما گفت بايد منتظر ماند و جزئيات نهايي توافقنامه را ديد.

وي همچنين باراک اوباما رئيس‌جمهور آمريکا را دوست واقعي اسرائيل خواند و از وي به دليل ايجاد «ائتلاف» عليه ايران، تمجيد کرد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html